Vrhunska flekso forma za vrhunski otisnut proizvod
Investicijom u flekso CP sustav Kodak Flexcel NX, koja je realizirana prije više od sedam godina, vodećem makedonskom proizvođaču fleksibilne ambalaže tvrtci Flexoprint d.o.o. iz Skopja otvorila su se vrata regionalnog tržišta, kao i izvoz u zemlje EU (Bugarska, Grčka, Rumunjska, Mađarska).
Kodak Flexcel NX donio je značajno povećanje kvalitete otiska, smanjio troškove proizvodnje i pozitivno utjecao na povjerenje klijenata u kvalitetu proizvoda. Ova investicija podigla je opći renome tvrtke Flexoprint d.o.o., kao i njezine poslovne rezultate i ukupnu dobit.
Za instalaciju i održavanje Kodak Flexcel NX sustava brine se tvrtka Grafik.net d.o.o. iz Zagreba koja gotovo deset godina posluje na makedonskim tržištu. Grafik.net je regionalni zastupnik za Kodak CtP sustave, a svojim klijentima nudi cjelovita rješenja ispisnih sustava, stručna savjetovanja, uvođenje standardizacije i pouzdane servisne usluge.
U razgovoru s vlasnikom tvrtke Flexoprint d.o.o., g. Vladom Veljanovskim upoznali smo se pobliže s razlozima i rezultatima ovog ulaganja.
Intervju:
Opišite nam ukratko razvoj tvrtke Flexoprint od osnutka do danas? Kako ste ulagali u opremu i proizvodne procese, koji su danas vaši primarni proizvodi i u kojim se industijama koriste?
Flexoprint d.o.o. je obiteljska tvrtka koju vodimo supruga, sinovi i ja. Danas zapošljavamo oko 50 radnika, a prvenstveno proizvodimo polipropilensku fleksibilnu ambalažu za prehrambenu industriju.
S flekso tiskom sam se prvi puta susreo 80-tih godina, a s ozbiljnom industrijskom proizvodnjom smo započeli 2003. godine kada smo i pokrenuli tvrtku Flexoprint d.o.o. Od tada neprestano ulažemo u edukaciju naših zaposlenika i u vrhunsku opremu za pripremu, tisak i doradu. U našoj tvrtci ne postoje improvizacije i oslanjamo se samo na vrhunske proizvode poput Kodak NX-a u pripremi, te vrhunskih Windmöller & Hölscher Soloflex i Miraflex strojeva za fleksotisak.
Tko su danas vaši klijenti i na kojim tržištima poslujete?
Naši glavni klijenti dolaze iz lokalne i regionalne prehrambene industrije, uglavnom iz Makedonije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Kosova, Grčke i Bugarske. Makedonske tvrtke iz prehrambene industrije proizvode dosta za izvoz pa se naša ambalaža može pronaći i na europskim policama.
Kako ste se odlučili za ulaganje u Kodak NX? Što je ova investicija značila za vašu poziciju na tržištu i kako se odrazila na poslovanje?
Prije desetak godina regionalni proizvođači fleksibilne ambalaže koristili su flekso CtP sustave drugih proizvođača, a moja je želja bila da kvalitetom budem jedinstven i iznad konkurencije. Baš ta vizija rezultirala je odlukom da prvi u Makedoniji, a i šire, investiram u Kodak NX - jer je jednostavno bio najbolji. Otisak dobiven Kodakovim klišejima je izniman i nije usporediv s ostalima.
Nakon 2011. i instalacije Kodak NX-a, kvaliteta tiska nam se višestruko poboljšala, a poslovanje je iz godine u godinu raslo gotovo 20%. Kodak NX je bio odskočna daska za naše poslovanje. Danas smo na makedonskom tržištu u samom vrhu, kako kapacitetom, tako i kvalitetom proizvoda, a baš ta kvaliteta nam otvara i vrata europskog tržišta.
Koje su glavne prednosti Kodak NX sustava?
Klijenti iz prehrambene industrije zahtijevali su vrhunski otisak s “jakim” bojama visokog intenziteta, što zahtijeva veliku gustoću obojenja. S Kodak NX-om to možemo postići, a glavni razlog je manja točka i vrhunski transfer boje s Kodak klišeja (koji je toliko dobar da je gustoća obojenja usporediva s onom u ofsetnom tisku). Veća gustoća znači i veći gamut boja, što rezultira vrhunskim otiskom s izraženijim kolorima.
Trajnost klišeja također je daleko veća od dostupnih fotopolimera, a uštede koje donosi Kodak NX sustav u cjelini su značajne. Od grafičke pripreme pa do tiska, preko brže pripreme stroja (jer je površina klišeja savršeno ravna), manje potrošnje materijala u pripremi stroja, manje stajanja radi pranja klišeja te veće brzine tiska i produktivnosti, a sve to uz već spomenutu besprijekornu kvalitetu otiska.
Kada ste započeli suradnju s tvrtkom Grafik.net i kakva je kvaliteta podrške koju imate s njihove strane? Kako ste zadovoljni s radom stroja od 2011. do danas?
Suradnja s tvrtkom Grafik.net započela je baš tom investicijom u Kodak NX 2011. godine, kada sam i upoznao g. Krešu Culjka i g. Deana Tolpa. Tvrtka Grafik.net je već bila prisutna na makedonskom tržištu i imala je renome kvalitetnog distributera na kojeg se možete osloniti i u postprodajnom razdoblju. Inzistirao sam na tome da Kodak NX uzmemo baš preko njih i dobili smo vrhunsku podršku, kako tijekom procesa instalacije vezano uz edukaciju za korištenje, tako i u održavanju cijelog sustava gdje Grafik.net pruža vrhunsku razinu tehničke i servisne podrške.
S Kodakom od instalacije vršimo redovne cikluse održavanja i nismo imali problema, a s Grafik.netom imamo izvrstan odnos koji je, slobodno mogu reći, u ovih sedam godina postao prijateljski.
Kako planirate razvoj i ulaganja u budućnosti?
Kodak Flexcel NX sustav zauvijek je promijenio standarde i revolucionarno unaprijedio granice kvalitete reprodukcije u feksotisku. Što se našeg razvoja i ulaganja u budućnost tiče, redovito pratimo globalne trendove u grafičkoj i ambalažnoj proizvodnji jer su dio naše vizije poslovanja te ćemo sukladno njima planirati i investicije u nove tehnologije i nastaviti svoj daljnji razvoj.
Tagovi: Kodak, Flexotisak, Flexcel