PRINTERA GRUPA – uvijek vjerna KODAK brendu!
Robert Krajačić jedan od suvlasnika Printera grupe sa Grafik.netom surađuje već više od 15 godina, počevši od kupnje svog prvog CTP stroja za osvjetljavanje ploča pa do raznih softvera, digitalnih strojeva i repromaterijala. U toj mu je suradnji, uz naravno, zajedničko praćenje novih tehnoloških dosega i kvalitetnog odnosa između klijenta i kupca vrlo važna i korisnička podrška koju Grafik.net pruža i nakon kupnje strojeva.
Kada ste počeli surađivati s Grafik.netom?
Na domaćem smo tržištu zajedno, prvo kroz tri odvojene firme, a potom kao Printera grupa prisutni već gotovo trideset godina. Prvi stroj koji smo kupili od Grafik.neta je bio Kodak CTP Lotem za osvjetljavanje ploča. Od njih kroz sve te godine kupujemo repromaterijal, razne softvere i ostalu opremu. Zadnje naše veće investicije u Grafik.netu su bile na području digitalnog tiska, a posljednja investicija je novi Kodak CTP uređaj Trendsetter Q800 koji je nedavno instaliran. Zapravo, toliko dugo smo partneri da imam osjećaj da surađujemo oduvijek.
Koliko vam u toj suradnji znači korisnička podrška koju vam pružaju iz Grafik.neta?
Korisnička podrška je osnova i bez nje ne bismo mogli pratiti nove tehnologije i razvijati se ukorak s modernim europskim tiskarama. To je zasigurno jedan od ključeva pri odlučivanju za određenog dobavljača. Važni su i njihova stabilnost i neprekidno praćenje trendova i tržišta. Tehnologije koje smo do sada kupovali od Grafik.neta bile su inovativne i bilo nam je bitno da iza njih stoji znanje. Tako je bilo i s Fogra certifikatom.
Fogra certifikat kojeg spominjete nastao je prema programu "Process Standard Offset" kojeg su razvili Fogra institut za razvoj i unapređenje grafičke industrije te udruga tiskara "bvdm". Što on znači u tiskarskom svijetu?
To je jedan od certifikata u grafičkoj tehnologiji kojim se standardizira proces offsetnog tiska. Potreba za ovim certifikatom javila se radi naših inozemnih klijenata.
Generalno govoreći, na hrvatskom tržištu smo prepoznati kao moderna i kvalitetna tiskara tako da nam taj certifikat nije bio neophodan, dok kod inozemnih klijenata trebamo pružiti čim više preduvjeta kao bi se isti odlučili za nekoga van svoje države. Fogra nam je pri tome pomogla kao polazište i kako bi naši klijenti znali da poslujemo prema standardu kvalitete offsetnog tiska koji se koristi na području zapadne Europe. Inozemni kupci u ovom momentu sudjeluju s 35 posto udjela u ukupnim prihodima, a naš je cilj da u sljedeće dvije godine ta brojka bude na 50 posto.
Koliko Vam je značila suradnja s Grafik.netom, u sklopu kojeg djeluje i jedini certificirani Fogra partner u Hrvatskoj Dean Tolp?
Prva smo hrvatska tiskara s Fogra certifikatom i pomoć koju smo dobili od gospodina Tolpa olakšala je ispunjavanje svih uvjeta i konačno dobivanje certifikata. Osim toga, putem suradnika Grafik.neta uspjeli smo dobiti i poticaje za nove tehnologije iz EU fondova.
Koliko je za firmu poput vaše važno neprekidno ulaganje u nove strojeve?
Naša ideja je oduvijek bila da onaj tko želi biti lider na tržištu mora i donositi nove trendove. Tako smo zadnjih godina investirali u novi ERP, novi tiskarski stroj Pure intensity HUV tehnologije, digitalni tisak velikih formata kao, mnoga nova rješenja u odjelu dorade, pa na kraju krajeva i u novi Kodak CTP osvjetljivač ploča.
Koliko je bitno ulaganje u edukaciju ljudi?
Struka se stalno mijenja i napreduje tako da je školovanje i obučavanje ljudi u proizvodnji i tehnologiji konstanta. Isto tako je i sa stalnim restrukturiranjem jer onog časa kada postavimo novu organizaciju ona postaje nedostatna i treba je ponovo mijenjati. Taj proces je neprekidan. Investiramo u znanje, obilazimo sajmove, pratimo sve nove tehnologije i trendove.
Što biste istaknuli među tim novim trendovima?
Gledajući trendove unutar našeg segmenta uvidjeli smo da dolazi do specijalizacije tiskara za pojedine proizvode. Nažalost, na hrvatskom tržištu nema dovoljno poslova u jednom segmentu tako da smo primorani još uvijek raditi široki asortiman proizvoda. Sama Printera djeluje u proizvodnji kroz dvije divizije. Jedna je vezana na klijente iz retail business-a i sve tiskane materijale vezane uz njih, a druga je komercijalni višebojni tisak gdje radimo monografije, kataloge, knjige i sve ostale visokokvalitetne tiskane materijale. Vjerujemo da ponovno dolazi vrijeme tiska i da se tisak vraća na velika vrata i to pogotovo na području promocije premium proizvoda gdje on svojim taktilnim osjećajem daje drugačiji doživljaj proizvodu. Na kraju, brojke vezane na ponovni rast tiska knjiga na Amazonu potvrđuju nam dobar trend. U svakom slučaju, treba uvijek biti svjestan da se tržište neprekidno mijenja i pratiti te promjene. Neke stvari koje su nam nekad bile atraktivne i za koje smo vjerovali da će nam donositi glavninu prihoda, više to nisu. I treba biti svjestan da je Hrvatska malo tržište i nema previše prostora za specijalizaciju, zato smo se i podijelili u dva segmenta.
Osim offseta, u ponudi imate i digitalni tisak , digitalni tisak velikih formata kao i svu pripadajuću doradu. Kakav je omjer offset i digitalnog tiska danas, kakav će biti u budućnosti?
Vrlo je teško prognozirati budućnost struke. Sigurno je da trendovi i tehnologije sve kraće traju, a da je ponuda noviteta veća nego ikada. U ovom trenutku u našoj proizvodnji je omjer offsetnog tiska naspram digitalnog 80% : 20%. Digitalni tisak u ovom momentu najviše raste kroz tisak velikih formata iz segmenta POS materijala i dijela vezanog uz personalizirani tzv. loyality program. Ostatak otpada na digitalni tisak c/b knjiga i raznih malih tiskanih proizvoda (vizitke, letci, prospekti…).
Najmodernija ste hrvatska offset tiskara, nastali ste spajanjem triju tiskara. Koliko je bilo teško krenuti u takvu avanturu, i što ste postigli ovim spajanjem?
Samo spajanje bilo je početkom 2009. godine i omogućilo nam je mirniji prolazak kroz tržište koje je bilo u recesiji više od šest godina. U ovih zajedničkih 10 godina puno smo naučili o međusobnoj toleranciji i uvažavanju različitih mišljenja. Rezultat svega toga je da firma i dalje radi i razvija se u jednu kako mi za sebe volimo reći „Malu boutique tiskaru na rubu Europe“.
Istaknuli ste, u nekoliko navrata, kako vam je najveće poslovno zadovoljstvo i najvažnije u vašem poslovanju da vam se klijent vraća. Kako se to postiže?
Dobra usluga, ispunjavanje rokova i konstantna kvaliteta su preduvjet za zadržavanje klijenata.
Naravno tu je vrlo bitna komponenta i korektna cijena. Vjerujem da su osim tehnoloških ulaganja, važni i usluga i kontakt. Očekivanja se, osim toga, mijenjaju kroz godine i to treba pratiti. Zapošljavamo više od 120 ljudi i to je velika odgovornost. Zato se i sve više okrećemo prema stranim tržištima jer su ona pravi prikaz naše konkurentnosti i kvalitete.
Tagovi: Standardizacija, Kodak