Razvoj i kontrola ključni su za vrhunsku kvalitetu otisnute ambalaže
Prije dvije godine započeli smo s projektom unaprijeđenja otisnute ambalaže za farmaciju u makedonskoj tvrtci Alkaloid AD iz Skopja. Kroz savjetovanje i istraživanje došlo je do uspostave novog odjela Razvoja ambalaže, čije je povezivanje s odjelom Kontrole kvalitete osiguralo vrlo visoke standarde vezane uz kvalitetu, sigurnost i kontrolu ambalaže.
U razgovoru s ključnim osobama iz Alkaloida upoznali smo se s glavnim razlozima radi kojih su se odlučili za ovaj opsežni projekt i njegovim glavnim prednostima.
Kako biste ocjenili uspješnost projekta i u kojim segmentima (odjelima) je postignut najveći napredak? Koji su najveći izazovi s kojima ste se organizacijski susreli u ovom procesu?
Alkaloid je prije svega strateški izvozno orijentirana tvrtka koja uspješno posluje na više od 30 tržišta. Farmacija je strogo kontrolirana industrija i svi su standardi postavljeni na najvećoj mogućoj razini. Tu je i ogromna konkurencija tako da prostora za pogreške ne smije biti. Svako tržište, pa tako i farmaceutsko ima svoje zahtjeve i očekivanja, a dodatno su tu još i specifične želje kupaca. Vođeni željom još više podignuti kvalitet naših farmaceutskih proizvoda pristupili smo procesu standardizacije ambalaže. Projekt koji je imao veliki utjecaj u organizacijskom smislu unutar naše tvrtke uspješno je završen. Tu osobito mislim na formiranje novog odjela za Razvoj ambalaže kao i dodatnog unapređenja odjela za Kontrolu kvalitete uvođenjem novih mjernih metoda i standarda.
Kako i zašto je nastao odjel Razvoja ambalaže? Koju je ulogu u njegovu osnivanju imao g. Dean Tolp iz tvrtke Grafik.net?
Sami odjel Razvoja ambalaže nastao je iz potrebe da se ambalaža, prije svega sekundarna i tercijarna, unaprijede na način definiranja točno svih potrebnih standarda iz grafičke struke, te uvođenje novih standarda, metoda i inovacija iz ovog područja. Nesumnjivo svoj osobiti doprinos u ovome imao je g. Tolp kao dokazani profesionalac koji je dug niz godina u ovoj struci i ovom poslu, a tu bi naglasio i da je jedan od malobrojnih Fogrinih certifikatora na području naše Regije. Međunarodno priznata ustanova “FOGRA Institut” je udruženje za istraživanja grafičke tehnologije koje izdaje certifikate s dokazom da tiskara radi prema standardima. Želja nam je bila da mi i naši dobavljači uvedemo i primjenjujemo najviše standarde u struci tako da se odabir g. Tolpa kao voditelja ovog projekta, te njegova sugestija o uspostavljanju odjela koji bi se bavio isključivo ambalažom pokazala neosporno odličnom odlukom.
Koja će u budućnosti biti glavna funkcija odjela Razvoja ambalaže unutar organizacijske strukture?
U načelu to je odjel koji prvenstveno brine o ambalaži, primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj, te vodi brigu o ambalaži u smislu njezine funkcionalnosti, primjenjivosti, kvaliteti, vrsti materijala i obliku. Odjel treba kreirati novu ambalažu i poboljšavati postojeću prema gore navedenim kriterijima. Osim toga ovaj odjel mora tražiti i nuditi najoptimalnija rješenja koja će zadovoljavati i nabavu i marketing, što znači svojevrsni kompromis – proizvodi moraju biti estetski lijepi i atraktivni, a gledano s druge strane financijski uklopivi.
Nužno je da odjel Razvoja ambalaže surađuje s tehničkim odjelom proizvodnje radi testiranja novih i unaprijeđenih postojećih proizvoda, te s odjelom investicija radi savjetovanja prilikom kupnje nove opreme. Dakako, odjel surađuje i s dobavljačima ambalaže u stvaranju standarda za svaki proizvod, a paralelno i s nabavom radi usklađivanja vrste materijala i cijene. Razvoj ambalaže je odjel koji postavlja standarde koje kontola kvalitete primjenjuje.
Što u radu Kontrole kvalitete za finalni proizvod znači nabavka suvremene mjerne opreme, obuka zaposlenika za njeno korištenje i primjenu grafičkih standarda, te usvojeni dokument Knjiga standarda za otisnutu ambalažu?
Mislim da smo tu napravili najveći iskorak. Kako bi svaki proizvod zadovoljavao kvalitetom, nužno je točno opisati njegove karakteristike, definirati mjerne metode kojima će se karakteristike provjeravati, te tolerancije unutar kojih se neka vrijednost mora nalaziti. U Knjizi standarda za otisnutu ambalažu smo točno definirali niz kritičnih točaka čime će se postići ujednačena i željena razina kvalitete ambalaže. Definiranim postupcima provjere sukladnosti, kao i vrijednostima koje moraju biti postignute u proizvodnji, izbjeći će se mogući nesporazumi između dobavljača i Alkaloida. Definiranje novih metoda uvjetovalo je i nabavu mjerne opreme, te obuku zaposlenika za korištenje istom. Definiranje kolorimetrijskih vrijednosti standardnog ofsetnog tiska, rastertonskih vrijednosti za procesne i spot boje, te dozvoljenih odstupanja, dovelo je do uvođenja mjernih polja na klapnama svake kutije. Dodatno smo definirali i postupke uzorkovanja, ispitivanja kako postojećih tako i svih novih metoda mjerenja za područja koja do sada nisu bila standardizirana.
Stalno unapređenje kvalitete otisnute ambalaže za farmaciju stavlja nove zahtijeve i pred vaše dobavljače. Usvojili ste dokument Minimalni tehnički uvjeti koje treba zadovoljiti tiskara koja radi otisnutu ambalažu za Alkaloid. Da li vam je to pomoglo da lakše izaberete i ujedno kontrolirate kvalitetu dobavljača?
Cilj svakog proizvodnog procesa je postići ujednačenu kvalitetu otiska kroz višekratne naklade. Kako bi se to postiglo potrebno je osigurati stabilnost proizvodnih procesa koji će se standardizirati odnosno provoditi po unaprijed zadanim procedurama i unutar zadanih tolerancija.
To se postiže implementacijom međunarodno priznatih normi poslovanja, ali i poštivanjem internih normi koje se prethodno moraju definirati s kupcem. Spomenuti dokument Minimalni tehnički uvjeti koje treba zadovoljiti tiskara sadrži detaljne upute i smjernice za sve tiskare i sve tehnike tiska koje rade otisnutu ambalažu za Alkaloid što podrazumijeva ofsetni tisak i fleksotisak. Svrha ovog dokumenta je osigurati definiranu razinu kvalitete gotovog proizvoda, zaštititi Alkaloid od dobavljača koji ne zadovoljavaju nužne uvjete potrebne za kontinuiranu proizvodnju ambalaže po unaprijed definiranoj razini kvalitete. S druge strane, ovaj dokument će koristiti kao priručnik i podsjetnik svima onima koji posjeduju uvjete i sredstva rada koja su ovdje opisana. Smatram da smo ovime postavili jasne smjernice što očekujemo od naših dobavljača, te im dali jasne naputke i standarde kojih se moraju pridržavati.
Zašto ste izabrali tvrtku Grafik.net za partnera u ovom projektu? Koja znanja i kompetencije su potrebne s njihove strane kako bi se osigurala uspješnost projekta? U kojem smjeru planirate nastavak suradnje?
Odabir tvrtke Grafik.net za partnera u ovom projektu nije bio slučajan. Napravili smo evaluaciju firmi koje nam mogu isporučiti potrebnog stručnog savjetnika iz oblasti grafičke struke kao i neophodnu obuku i odabir suvremene mjerne opreme. Ispostavilo se da g. Tolp i njegov tim imaju sveobuhvatno znanje i iskustvo kao i želju podijeliti svoje praktično iskustvo u procesima gdje smo detektirali da nam ono najviše nedostaje. Naša volja i njihov elan bili su odličan sklop da zajedničkim snagama napravimo velik iskorak u postavljivanju novih standarda i rješavanju problema s kojima smo se susretali u prošlosti. Osim ovog uspješno završenog projekta imamo još nekoliko projekta koji su trenutno u fazi pripreme i evaluacije a s kojima planiramo nastavak suradnje.
Kako se uspješnost ovog projekta odrazila na vaše brendove u njihovoj komunikaciji s potrošačima? Utječe li uvođenje standarda u grafičkoj proizvodnji na smanjenje mogućnosti krivotvorenja proizvoda? Što unapređenje kvalitete otisnute ambalaže znači za vašu reputaciju na globalnom tržištu?
Kako sam spomenuo i na samom početku, farmacija je uistinu strogo kontrolirana industrija tako da pitanje krivotvorenja je uvijek ozbiljna tema za sve proizvođače. Početkom veljače ove godine službeno je stupila na snagu EU direktiva o serijalizaciji po kojoj svaki proizvod ima svoj jedinstveni serijski broj što je najveći korak u spriječavanju krivotvorenja lijekova. Direktiva je doprinijela uvođenju kvalitetnijeg materijala za izradu ambalaže, samim time povećanju konzistentnosti kvalitete naših proizvoda. Definitvno, standard je podignut na visoki nivo, te možemo reći kako unapređenje kvalitete otisnute ambalaže pozitivno utječe na reputaciju naše tvrtke u cijelini.
Odnosi li se ovaj projekt i na ambalažu za druge segmente vašeg poslovanja tj. kozmetičke i prehrambene proizvode?
Inicijalno, projekt je započet samo za profitni centar Farmacije koji ima najveći udio u poslovanju Alkaloida ali s težnjom da pozitivno iskustvo prenesemo i na proizvode drugog profitnog centra koji se odnosi na kemijske, kozmetičke i biljne proizvode.
Tagovi: Standardizacija