MultiPress MIS/ERP već pet godina unaprjeđuje i olakšava poslovanje tiskare Grafokor
Tiskara Grafokor na domaćem je grafičkom tržištu prisutna više od 40 godina, točnije od 1981. godine. Krenuli su kao komercijalna tiskara, no prije 20-ak godina, uslijed promjena koje su se počele događati na tržištu komercijalnog tiska, odlučili su promijeniti smjer te se specijalizirali za izradu kartonske i papirnate ambalaže malih i srednjih naklada kutijica za ekskluzivnije proizvode. Širenje proizvodnje zahtijevalo je implementaciju kvalitetnog MIS/ERP rješenja. Danas već pet godina uspješno koriste MultiPress MIS/ERP softver. Sve o implementaciji, izazovima i funkcioniranju pitali smo gosp. Roberta Karačića, člana Uprave tiskare Grafokor.
Što je bila ključna točka kada ste shvatili da bez ozbiljnijeg poslovnog softvera prilagođenog za grafičku industriju i ambalažu dalje ne možete?
Nekoliko godina prije same implementacije, za vrijeme kaotičnih sezonskih gužvi, zaključili smo da nam treba softver s kojim možemo riješiti mnoge razne probleme vezane uz planiranje proizvodnje, neusklađenosti među odjelima i zaposlenicima, ali i prodaje, skladišta i ekspedita.
Odlučili ste se za MultiPress MIS/ERP čiji je distributer u regiji tvrtka Grafik.net. Zašto?
Dugo vremena surađujemo s tvrtkom Grafik.net koja nam ga je kao distributer ponudila. Kako to obično ide i mi smo vagali između nekoliko softverskih rješenja, ali odluka je pala baš na MultiPress jer je u smislu prilagodljivosti i cijene to bilo najbolje rješenje za Grafokor. Softver je preveden na hrvatski što je također vrlo bitno.
Rješenje je implementirala tvrtka Dataline, proizvođač softvera, u suradnji s tvrtkom Grafik.net. Koliko traje i kako izgleda proces od odluke do početka implementacije? Jeste li morali radite određene prilagodbe u poslovanju i proizvodnji?
Od odluke do pune implementacije trebalo je oko godinu dana. Bilo je potrebno urediti i pripremiti postojeće poslovne procese i razne podatke koje smo do tada imali na raznim mjestima i softverima kako bismo ih mogli uredno prenijeti u novi softver. Moram biti iskren i reći da je proces prilično zahtjevan jer shvatite da neki dotadašnji procesi nisu optimalni pa ih pokušavate popraviti i kao takve prenijeti u novi sustav.
No, Dataline i Grafik.net vodili su nas odlično kroz cijeli proces koji ima točan redoslijed pripremanja i unosa podataka kao i edukacija.
Je li bilo „otpora“ zaposlenika?
Naravno da je bilo otpora, no mislim da je to normalno i ljudski kod svake velike promjene, pogotovo pri prelasku na nove tehnologije kada se neke dugogodišnje stečene rutine i način rada iz korijena mijenjaju.
Kakva je situacija nakon pet godina? Vide li se benefiti u pogledu povećanja broja ponuda, naloga i računa? Koja ste „uska grla“ u poslovanju riješili implementacijom MIS/ERP rješenja?
Benefiti su itekako vidljivi. Broj ponuda, naloga i računa nije usporediv s razdobljem prije MultiPressa, tim više jer smo u međuvremenu promijenili asortiman i poslovni model. Zbog te poslovne promjene znatno se povećao obim posla, a time i broj zaposlenih. MultiPress je u tome značajno pomogao. Nakon pet godina korištenja zaista su brojne prednosti i uštede koje nam je donio. Dobili smo na brzini i fleksibilnosti. Zadovoljni smo i s izvještajima i post kalkulacijama i te nam informacije puno pomažu u poslovnim odlukama. Važno nam je i to što je MultiPress povezan s knjigovodstvenim softverom. Ipak, rekao bih da smo najviše problema riješili u planiranju proizvodnje i upravljanju zalihama.
MultiPress MIS/ERP sastoji se od više modula. Za koje ste se module odlučili na početku te što sve imate danas?
Krenuli smo sa šest modula: kontakti, kalkulacije/ponude, radni nalozi, fakturiranje, post kalkulacija i menadžment. S vremenom smo dodavali module poput spojene kalkulacije i skladište.
Planiramo investirati u nove module kojima ćemo unaprijediti svoje poslovne procese u područjima kao što su: upravljanje kupcima i dobavljačima, vođenje projekata, ekspedit, financije, izvještavanje i BI.
Što je po vama glavni razlog zašto se tiskare i dalje toliko opiru implementaciji MIS/ERP rješenja? Što je ključ uspješnog korištenja softvera za ambalažnu tiskaru?
Razlozi opiranju implementaciji su razni. No, rekao bih prvenstveno je nedostatak volje za promjenom, dakle isti problem kao i kod „otpora“ zaposlenika prilikom implementacije – strah od novog. Također, objektivno, implementacija je velik posao u svakom pogledu, vremenski, kadrovski i financijski. Ključ uspješnog korištenja softvera je predanost i upornost korisnika, stalna edukacija, podrška uprave. Bez kvalitetnog i motiviranog tima zaposlenika teško je uspješno implementirati MIS/ERP rješenje.
U kojoj mjeri vam je danas potrebna pomoć/asistencija stručnjaka Grafik.neta ili Dataline-a?
Za redovno korištenje danas nam više nije potrebna nikakva asistencija, već samo za neke izvanredne zahtjeve.
Tagovi: Dataline