JOMI LABELS - SPECIJALISTI ZA TISAK ETIKETA
Uspješno realizirana instalacija Durst TAU 330 RSC E UV ink jet pisača za digitalni ispis etiketa i ambalaže bila nam je i više nego dovoljan povod za razgovor s gosp. Darjanom Lipoglavšekom, vlasnikom tvrtke JOMI Labels d.o.o. iz Radeče u Sloveniji. Instalirani Durst TAU 330 RSC E UV prvi je digitalni tiskarski stroj u proizvodnim pogonima JOMI Labelsa. Stroj je do sada isključivo ofsetnoj proizvodnji donio fleksibilnost te na sebe preuzeo velik broj poslova i tako rasteretio vrijeme koje je potrebno za pripremu ofsetnih strojeva. JOMI Labels tiskara koja je prepoznata kao prvi izbor u proizvodnji etiketa za vino, pivo, farmaciju i mesnu industriju ima izraženu tendenciju rasta na tržištima Europske unije.
Kada i kako je osnovana tvrtka JOMI Labels d.o.o.? Kako ste se razvijali kroz povijest?
Naše poslovanje počelo je prije 15-tak godina kada smo krenuli s knjigotiskom, a ubrzo nakon toga ušli smo u ofsetnu proizvodnju i „našli“ se u ovoj tehnici. Danas imamo šest ofsetnih narrow web strojeva za labeling i značajnu doradnu proizvodnju koja je potrebna za realizaciju finalnog proizvoda. Tvrtka je od početka u obiteljskom vlasništvu i cijela obitelj je aktivna u radu – majka, otac, supruga i ja. Danas zapošljavamo 20 radnika od kojih je većina u samoj proizvodnji, odnosno pripremi, tisku i doradi.
Uz etiketa, radite li i druge grafičke proizvode? Na kojim sve tržištima poslujete?
Specijalizirani smo isključivo za proizvodnju etiketa, s naglaskom na vinske etikete, no kako smo širili naša tržišta sve više upita bilo je za otiscima varijabilnog karaktera te tiska na folijama i prozirnim materijalima koje je teško ili nemoguće odraditi u ofsetu. Ulaganjem u Durst TAU 330 RSC E proširili smo mogućnosti i fleksibilnost naše proizvodnje i sada se možemo fokusirati na realizaciju novih proizvoda za klijente iz kozmetičke i farmaceutske industrije koji zahtijevaju tisak na premazanim i „glatkim“ materijalima.
Što se tiče tržišta, još uvijek je više od 60% našeg tržišta u Sloveniji i Hrvatskoj. Izvozimo najviše u Austriju, Njemačku i Italiju, a volumen izvoza na ova tržišta godišnje raste i do 50%. Strana tržišta su zahvalna u smislu količina jer jedna narudžba vinara iz Njemačke volumenom može biti jednaka godišnjem volumenu narudžbi koje dolaze od jednog domaćeg vinara iz Slovenije ili Hrvatske.
S kojim ste proizvodima danas konkurentni na stranim tržištima i što je ključno za uspjeh na tržištu Zapadne Europe?
Na stranim tržištima naši klijenti uglavnom su vinari, a gotovo svi novi upiti dolaze po preporuci. U početku je bilo teško probiti se na ova tržišta i nagovoriti klijente da pristanu na proizvodnju u Sloveniji. Uz vrhunsku kvalitetu koja se podrazumijeva i nešto nižu cijenu, najvažnije je bilo ponuditi kraće rokove realizacije. Rokovi isporuke u Austriji, Njemačkoj i Italiji su 3-5 tjedana, a mi smo u mogućnosti realizirati proizvod u roku od 7 do 10 dana od narudžbe, što se pokazalo kao naša glavna prednost.
Koji su glavni izazovi u proizvodnji i što je najvažnije za pouzdanost i konkurentnost?
Od vlastitih proizvodnih kapaciteta in-house imamo sve osim izrade alata za štancanje i klišeja za tisak iz folije. Često me pitaju zašto za svaki proizvodni proces imamo po dva ili više strojeva. Glavni razlog tome nije značajno širenje kapaciteta, nego sigurnost da ćemo uvijek biti u mogućnosti proizvod isporučiti u roku, bez obzira na eventualne nepredviđene situacije ili kvarove. Bitno je imati opremu i proizvodnju u koju uvijek možete imati povjerenja. Klijent nikada ne smije osjetiti nedostatke u proizvodnji.
Koji je ključni razlog zbog kojeg ste odabrali Durst TAU 330 RSC E UV i kako je ovaj stroj poboljšao Vašu proizvodnju u tisku?
Zadnji veliki iskorak u našoj proizvodnji napravili smo prije više godina kada smo uveli sitotisak laka s 3D efektom. Do tada u Sloveniji nije bilo moguće odraditi efekte 3D laka i folije. Danas više od 85% slovenskih vinara ima etikete s ovim efektima koje njihov proizvod dižu na višu razinu. Dobra oprema osigurava realizaciju i najzahtjevnijih proizvoda.
Ove godine napravili smo još jedan veliki iskorak u vidu ulaganja u digitalnu tehnologiju tiska. Već smo imali posloženu financijsku situaciju za nabavu još jednog ofsetnog stroja, ali smo se na kraju ipak odlučili za ulazak u digitalni tisak. Strojeve drugih brendova nismo niti razmatrali i otpočetka smo željeli Durst.
Nakon instalacije odmah su bili vidljivi glavni benefiti digitalnog ispisa. U jednom danu odradili smo 35 poslova uz barem 20 izmjena materijala - što je u ofsetu nezamislivo. Digitalna proizvodnja je u usporedbi s ofsetom puno čišća i ne stvara toliko prljavštine, a konfiguracija koju smo instalirali u mogućnosti je otiskivati CMYK + bijelu - što dodatno širi mogućnost aplikacija koje možemo realizirati. Uz ulaganje u Durst proširili smo i kapacitete dorade s dva stroja kako bi mogli obraditi novu količinu otisnutih poslova.
Glavni benefit kojeg smo dobili s Durst TAU 330 RSC E UV je fleksibilnost naše proizvodnje u tisku. Mislim da smo i dodatno prepolovili rokove isporuke sa 7 na 3 dana.
U smislu pouzdanosti i kvalitete, što za Vas predstavlja Durst? Kakva je bila suradnja s tvrtkama Grafik.net i Bisson Grafik prilikom ove instalacije?
Prije realizacije ulaganja više puta smo posjetili Durst tvornicu u Brixenu u Italiji i uvjerili se da je riječ o ozbiljnom proizvođaču opreme za tisak u kojeg dugoročno možemo imati povjerenja, kao i u njihove regionalne distributere Grafik.net i Bisson Grafik.
Iako se s gosp. Klemenom Bisterom iz tvrtke Bisson Grafik poznajem već duže vrijeme, ovo je prva realizirana suradnja. U pravo vrijeme sam mogao doći do prave informacije i cijeli proces je trajao vrlo kratko. U samo mjesec dana smo dogovorili sve potrebno za instalaciju stroja.
Prilikom testiranja Durst nam je omogućio i otiskivanje probnih naklada. Na taj način mogli smo na konkretnim poslovima provjeriti kako naši klijenti reagiraju na digitalni otisak i rezultati su bili izvrsni.
Budućnost suradnje vidim u nabavi nove opreme, ali razmatram i mogućnost suradnje s tvrtkom Grafik.net na polju standardizacije tiska. Krajem godine razmišljamo o širenju proizvodnih kapaciteta i ako se u sljedeća tri mjeseca javi potreba za dodatnim ulaganjem u digitalnu proizvodnju, razmotrit ćemo nabavku još jednog Durststroja.
Tagovi: Durst