Novosti iz EU fondova
Ministarstvo poduzetništva i obrta objavilo je 7. ožujka 2015. prve Javne pozive iz programa Poduzetnički impuls za 2015. godinu. Podsjećamo, Program Poduzetnički impuls 2015 financijski je najjači od kada postoji i vrijedan je 4,37 milijardi kuna. Očekuje se da će biti dodijeljeno ukupno 1300 potpora (poticaja) i svakako savjetujemo da sudjelujete u barem nekom od natječaja. Što se tiče dugo najavljivanih financijski jačih natječaja EU fondova za poduzetnike u Hrvatskoj, Ministarstvo poduzetništva će ih vjerojatno pustiti kao najavu negdje oko 20.3.2015, što znači da se otprilike krajem travnja/početkom svibnja očekuje otvaranje natječaja.
Radi se o dva prilično značajna natječaja:
- Ulaganje u proizvodnu tehnologiju, vrijedan 47 milijuna eura
- Izgradnju proizvodnih kapaciteta i ulaganje u opremu, vrijedan 100 milijuna eura.
Novaca ima dovoljno, tako da je sada pravi trenutak da pokrenete svoje projekte. U nastavku Vam donosimo detalje natječaja dobivene od vrhunske konzultantice dr.sc. Valentina Salaj Ćetković, stalne sudske vještakinje za financije, računovodstvo i poreze iz tvrtke Valzor d.o.o.tel. 01/8896-839, mob. 095/200-2000, e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
PODUZETNIČKI IMPULS: JAČANJE KONKURENTNOSTI PRERAĐIVAČKE INDUSTRIJE
IZNOS POTPORE 50.000 - 400.000 Kn
Mikro poduzeća (1 do 9 zaposlenih)
POTPORA IZNOSI 75% PROJEKTA.
Podnositelj prijave dužan je sudjelovati u financiranju predloženog projekta u iznosu od minimalno 25% prihvatljivih troškova iskazanih u tablici proračuna predloženog projekta. Podnositelj prijave također dodatno treba financirati cjelokupni PDV od cijele investicije.
Mala poduzeća (10-49 zaposlenih)
POTPORA IZNOSI 50% PROJEKTA.
Podnositelj prijave dužan je sudjelovati u financiranju predloženog projekta u iznosu od minimalno 50% prihvatljivih troškova iskazanih u tablici proračuna predloženog projekta. Podnositelj prijave također dodatno treba financirati cjelokupni PDV od cijele investicije.
Prihvatljivi troškovi su:
Za osnovne projektne aktivnosti
- Troškovi vezani uz nabavu strojeva, postrojenja i opreme, mjernih i kontrolnih uređaja i instrumenata namijenjenih obavljanju poslovne djelatnosti i ostali troškovi namijenjeni povećanju proizvodnih kapaciteta te ekološki prihvatljivijoj i energetski učinkovitijoj proizvodnji
- Troškovi vezani uz nabavu računalne opreme, računalnih programa i sustava namijenjenih za unaprjeđenje poslovanja i modernizaciju poslovnih procesa namijenjene isključivo za obavljanje poslovne djelatnosti
- Za dodatne projektne aktivnosti (nužno se vežu uz osnovne projektne aktivnosti, max. do 30% ukupnih prihvatljivih troškova)
- Troškovi nabave i stavljanja u funkciju opreme za mikro elektrane koje koriste obnovljive izvore energije i visoko učinkovitu kogeneraciju električne snage do 10 KW (proizvodnja električne energije) i termičke snage do 30KW (proizvodnja topline)
- Troškovi vezani uz prilagodbu poslovnog prostora za osobe s invaliditetom – potrebno priložiti i vlasnički list kao dokaz da je poslovni prostor u vlasništvu Podnositelja prijave
- Troškovi vezani uz pripremu, uvođenje i certificiranje sustava upravljanja kvalitetom i normi te troškove stjecanja prava uporabe znaka Hrvatska kvaliteta, Izvorno hrvatsko i Hrvatski otočni proizvod i sličnih priznatih znakova kvalitete
- Troškovi vezani uz stručno osposobljavanje, strukovnu izobrazbu, stjecanje novih znanja (know-how) i poduzetničko obrazovanje
- Troškovi vezani uz zaštitu intelektualnog vlasništva
- Troškovi vezani uz individualne nastupe na domaćim i inozemnim sajmovima (u slučaju smještaja prihvatljiv je trošak hotela s najviše tri zvjezdice, trošak prijevoza automobilom 2kn/km ili trošak karte za ostala prijevozna sredstva (u slučaju putovanja zrakoplovom – ekonomska klasa)), kreiranje brenda, dizajniranje proizvoda, izradui ažuriranje mrežne stranice i izradu promidžbenog materijala
- Troškovi vezani uz čuvanje djece Podnositelja prijave u većinskom vlasništvu žene (trošak dječjeg vrtića i ostalih gospodarskih subjekata koji pružaju usluge čuvanja djece) u vremenu trajanja projekta
- Neprihvatljivi troškovi su:
- Troškovi nastali prije datuma podnošenja prijave na Javni poziv
- Porez na dodanu vrijednost
- Nabava rabljene opreme
- Najam opreme
- Nabava/najam vozila (nabavka vozila koja su dio proizvodnog procesa i koja imaju funkciju radnog stroja (poput viličara) su prihvatljiv trošak, sva ostala prijevozna sredstva, pa tako i ona koja služe u svrhu transporta, nisu prihvatljiv trošak)
- Carinske i uvozne pristojbe, ili bilo koje druge naknade (bankovne naknade, tečajne razlike i sl.)
- Troškovi kupovine poslovnog prostora ili zemljišta, građevinski troškovi te nabava građevinske opreme
- Troškovi izgradnje, dogradnje i adaptacije poslovnog prostora, osim za prilagodbu poslovnog prostora za osobe s invaliditetom te stavljanja u funkciju opreme za mikro elektrane
- Troškovi građevinskih radova koji nisu vezani isključivo za prilagodbu poslovnog prostora osobama s invaliditetom te stavljanja u funkciju opreme za mikro elektrane
- Istraživanje tržišta
- Troškovi studiranja, tečajevi stranih jezika
- Troškovi osoblja
- Troškovi zakonski obaveznog stručnog osposobljavanja
- Potrošni materijal, sitni inventar, nabava sirovina/repromaterijala
- Obnavljanje certifikata, kontrolni audit
Prijave na natječaj primaju se od 30.03.2015.
EU FONDOVI
Natječaj 1: Ulaganje u proizvodne tehnologije
Najniži iznos bespovratnih sredstava 500.000 Kn, najviši iznos 5.000.000 Kn.
Namijenjeno za male i srednje poduzetnike (mali poduzetnik: do 49 zaposlenih, srednji poduzetnik 50-249 zaposlenih). Potpora se ne može dodijeliti poduzetnicima koji nemaju minimalni udio kapitala u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvještajima 2014. godine te poduzetnicima koji nemaju pozitivan EBITDA (poslovni prihodi – poslovni rashodi + amortizacija) u 2014.godini.
EU potpora:
- Za ulaganje u opremu / strojeve, hardver, softver, marketing: 45% za male poduzetnike, 35% za srednje poduzetnike
- Za usavršavanje radnika: 70% za male poduzetnike, 60% za srednje poduzetnike, odnosno 70% ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju
- Sudjelovanje na sajmovima: 50% za male i srednje poduzetnike
- Savjetodavne usluge (provedba projekta: financijsko izvještavanje o projektu, javna nabava, revizija): 50% za male i srednje poduzetnike
Napomena: Iznos investicije računa se bez PDV-a, poduzeće samostalno snosi PDV.
Trajanje projekta: 1,5 godina
Projekt ne smije započeti prije predaje projekte prijave u MINPO.
Prilikom prijave projekt mora imati zatvorenu financijsku konstrukciju za financiranje vlastitog učešća:
- obvezujuće pismo namjere banke za cjelokupno vlastito učešće;
- ili oročeni depozit za financiranje vlastitog učešća (50% ukupne vrijednosti projekta, umanjene za traženu potporu);
- ili kombinirano financiranje (banka + oročeni depozit) za cjelokupno vlastito učešće
Projekt mora započeti u roku od 3 mjeseca nakon sklapanja ugovora s MINPO.
U provedbi projekta obvezno se pridržavati načela javne nabave.
Potrebna dokumentacija:
- Obrazac 1. Prijavni obrazac
- Obrazac 2. Proračun aktivnosti
- Obrazac 3. Studija izvodljivosti
- Obrazac 4. Marketinška strategija
- Obrazac 5. Skupna izjava ne starija od 30 dana prije predaje projektne prijave
- Obrazac 6. Zatvorena financijska konstrukcija ulaganja
- Obrazac 7. Potvrda porezne uprave ne starija od 30 dana od datuma predaje projektne prijave
- Izvod iz sudskog registra
- Godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za 2012., 2013. i 2014.
- Bon Plus za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje
- BON2/SOL2 ne stariji od 30 dana prije predaje projektne prijave
- Obrazac JOPPD za mjesec koji prethodi danu predaje projektne prijave
Kriteriji odabira: napisani projekt, napisana marketinška strategija, financijski pokazatelji poduzeća, razvijenost regije u kojoj se provodi projekt, broj novozaposlenih. Potrebno je ostvariti 70 od 100 bodova, s tim da je dodatno potrebno u svakoj pojedinoj kategoriji ostvariti minimalni broj bodova.
Isplata potpore: Moguće je podnijeti zahtjev za predujmom 30% odobrenog iznosa potpore (navedeni predujam potrebno je opravdati u roku od 3 mjeseca). Osnovni princip isplate potpore je "metoda nadoknade" (npr. ako poduzeće nabavlja 6 strojeva u razmacima od 3 mjeseca, nakon kupnje svakog pojedinog stroja podnosi zahtjev za nadoknadu, dobiva potporu za taj stroj, pa onda opet ulaže u sljedeći stroj).
Natječaj 2: Izgradnja proizvodnih kapaciteta i ulaganje u opremu
Najniži iznos bespovratnih sredstava 1.500.000 Kn, najviši iznos 15.000.000 Kn.
Namijenjeno za male i srednje poduzetnike (mali poduzetnik: do 49 zaposlenih, srednji poduzetnik 50-249 zaposlenih). Potpora se ne može dodijeliti poduzetnicima koji nemaju minimalni udio kapitala u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvještajima 2014. godine te poduzetnicima koji nemaju pozitivan EBITDA (poslovni prihodi – poslovni rashodi + amortizacija) u 2014.godini.
EU potpora:
- Za izgradnju / rekonstrukciju objekata, ulaganje u opremu / strojeve, hardver, softver, marketing: 45% za male poduzetnike, 35% za srednje poduzetnike
- Za usavršavanje radnika: 70% za male poduzetnike, 60% za srednje poduzetnike, odnosno 70% ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju
- Sudjelovanje na sajmovima: 50% za male i srednje poduzetnike
- Savjetodavne usluge (provedba projekta: financijsko izvještavanje o projektu, javna nabava, revizija): 50% za male i srednje poduzetnike
Napomena: Iznos investicije računa se bez PDV-a, poduzeće samostalno snosi PDV.
Trajanje projekta: 2 godine
Projekt ne smije započeti prije predaje projekte prijave u MINPO.
Prilikom prijave projekt mora imati zatvorenu financijsku konstrukciju za financiranje vlastitog učešća:
- obvezujuće pismo namjere banke za cjelokupno vlastito učešće;
- ili oročeni depozit za financiranje vlastitog učešća (50% ukupne vrijednosti projekta, umanjene za traženu potporu);
- ili kombinirano financiranje (banka + oročeni depozit) za cjelokupno vlastito učešće
Uvjeti za projekt koji sadržava gradnju: pravo građenja na zemljištu za koje su izdane važeće dozvole, važeća građevinska dozvola, suglasnost / rješenje / mišljenje Ministarstva zaštite okoliša i prirode kojim se daje suglasnost za gradnju.
Projekt mora započeti u roku od 3 mjeseca nakon sklapanja ugovora s MINPO.
U provedbi projekta obvezno se pridržavati načela javne nabave.
Potrebna dokumentacija:
- Obrazac 1. Prijavni obrazac
- Obrazac 2. Proračun aktivnosti
- Obrazac 3. Studija izvodljivosti
- Obrazac 4. Marketinška strategija
- Obrazac 5. Skupna izjava ne starija od 30 dana prije predaje projektne prijave
- Obrazac 6. Zatvorena financijska konstrukcija ulaganja
- Obrazac 7. Dokazi vezani uz gradnju
- Obrazac 8. Potvrda porezne uprave ne starija od 30 dana od datuma predaje projektne prijave
- Izvod iz sudskog registra
- Godišnje financijsko izvješće (GFI-POD) za 2012., 2013. i 2014.
- Bon Plus za zadnje odobreno računovodstveno razdoblje
- BON2/SOL2 ne stariji od 30 dana prije predaje projektne prijave
- Obrazac JOPPD za mjesec koji prethodi danu predaje projektne prijave
Kriteriji odabira: napisani projekt, napisana marketinška strategija, financijski pokazatelji poduzeća, razvijenost regije u kojoj se provodi projekt, broj novozaposlenih. Potrebno je ostvariti 70 od 100 bodova, s tim da je dodatno potrebno u svakoj pojedinoj kategoriji ostvariti minimalni broj bodova.
Isplata potpore: Moguće je podnijeti zahtjev za predujmom 30% odobrenog iznosa potpore (navedeni predujam potrebno je opravdati u roku od 3 mjeseca). Osnovni princip isplate potpore je "metoda nadoknade" (npr. ako poduzeće nabavlja 6 strojeva u razmacima od 3 mjeseca, nakon kupnje svakog pojedinog stroja podnosi zahtjev za nadoknadu, dobiva potporu za taj stroj, pa onda opet ulaže u sljedeći stroj).
Grafik.net d.o.o.
Odranska 1/1, 10 000 Zagreb;
Tel. +385 1 6137 414; Fax: +385 1 6137 416;
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
Za sva dodatna pojašnjenja o opremi, repromaterijalu, servisu i svemu ostalom što Vas zanima na području grafičke pripreme i digitalnog tiska, bez ustručavanja nam se obratite e-mailom ili telefonom, bit će nam zadovoljstvo izaći Vam u susret.
Ukoliko ne želite primati više ovakve obavijesti, lijepo Vas molimo da pošaljete mail sa naslovom MAKNI na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. . Ovaj mail se ne može smatrati spamom ukoliko sadrži informacije za brisanje sa mailing liste i podacima pošiljaoca
Copyright©Grafik.net d.o.o.